Marc Hoet (62) doet verder met De Verloren Hoet en lanceert Apero Chapeau: “ Elke eerste zondag van de maand breng ik mensen samen voor een babbel, een glaasje en een hapje !
- Anthony Statius Regiojournalist bij HLN
- 22 uur geleden
- 2 minuten om te lezen
Bijgewerkt op: 7 uur geleden

Drie jaar geleden deed Marc Hoet een oproep naar een overnemer voor De Verloren Hoet in Hansbeke (Deinze), maar hij heeft zich bedacht. Vrijdag viert hij zijn verjaardag en het 23-jarig bestaan van zijn bistro met een feestje, en elke eerste zondag van de maand is er Apero Chapeau. “Ik doe nog minstens zes jaar verder”, zegt Marc.
Anthony Statius Regiojournalist bij HLN
De Verloren Hoet is een van de weinige horecazaken die overblijven in het dorp Hansbeke. Ter gelegenheid van 20 jaar De Verloren Hoet zocht Marc Hoet een overnemer, maar we zijn ondertussen drie jaar verder en hij staat nog steeds achter zijn fornuis.
“En dat doe ik nog altijd even graag”, zegt Marc. “Maar de horeca heeft moeilijke tijden achter de rug en ik was van plan om mijn zaak te verkopen. Nadat ik had laten weten dat ik de zaak zou overlaten, hebben vele klanten gesmeekt om toch verder te doen. Ik heb een reddingsboei gevonden zodat ik nog minstens zes jaar kan verder doen, dus zeker tot 2032. Mocht er zich ondertussen een geschikte overnemer aanbieden, dan kan dit nog veranderen. Maar voorlopig doe ik verder.”
“De verjaardag van mijn zaak valt samen met mijn eigen verjaardag op 27 juni”, zegt Marc. “Zaterdag word ik 63 jaar en dat vier ik op vrijdag 26 juni met een optreden van de covergroep No Problems. Dit is ook de startavond van het kermisweekend. Daarnaast heb ik nog wat extra’s voor de klanten. In de wintermaanden, van september tot maart, organiseer ik elke eerste maandag van de maand een live optreden met een etentje. De Verloren Hoet heeft sinds kort ook een online reservatiesysteem via www.deverlorenhoet.com.”
“Een nieuw initiatief is Apero Chapeau, dat elke eerste zondag van de maand plaatsvindt tussen 11 en 16 uur”, vervolgt Marc. “Apero Chapeau is een leuke manier voor mensen uit de streek om samen te komen om te babbelen bij een glaasje bubbels en enkele hapjes. Ik heb mij laten inspireren door mijn goede vriend René Pannecouque van de nieuwe Blauwe Kiosk aan de Reep in Gent.
Bij een glas cava, champagne, witte wijn of rosé kan je oesters, een bordje gerookte zalm, een boudin blanc, gamba’s, garnaalkroketjes of rillette van Brasvar bestellen.
De volgende editie vindt plaats op zondag 5 juli.”

Opmerkingen